* برخورداری از ضریب ایمنی بالا (عدم وجود احتمال سقوط بخاطر استفاده از جک)
* فاقد وزنه تعادل میباشد( فضایی در حدود ۱۳% به فضای مفید ساختمان اضافه خواهد شد
* کاهش بار اضافی در راس چاه آسانسور (حذف موتورخانه در بالای ساختمان) *کاهش محاسبات فنی در ستونهای جانبی چاه در نتیجه باعت کاهش هزینه ساخت
* کاهش قابل ملاحظه سازه فلزی (آهن کشی) در چاه آسانسور که خود باعت کاهش وزن ساختمان نیز میگردد
* جابجایی بار با ظرفیت بالا
* استفاده از کابینهای تمام شیشه ای گرد (۳۶۰ درجه) در جک مستقیم
* صرفه جویی در مصرف برق (در حدود ۴۰%)
* نیروی پایین آمدن آسانسورهای هیدرولیک با استفاده از نیروی جاذبه زمین میباشد(موتور خاموش)
* برخورداری از حرکت یکنواخت و نداشتن صدا حین حرکت آسانسورو در درون کابین و داخل طبقات (بدلیل
حذف کادر وزنه ) که موجب آرامش خاطر ساکنین در آپارتمانها میباشد
* دسترسی آسان سرویس کار به موتورخانه در زمان سرویس و مواقع اضطراری
* حذف موتور خانه در راس چاه صدای استارت موتور باعث آلودگی صوتی برای ساکنین بالاترین طبقه از بین خواهد رفت
* طول عمر زیاد قطعات واستهلاک کم به دلیل کاهش قطعات متحرک
تری وی اف میباشد * امکان تنظیم سرعت بوسیله شیر کنترل هیدرولیکی که به مراتب کم هزینه تر و ایمن تر از آسانسورهای کششی
* امکان افزایش فضای کابین به علت حذف کادر وزنه در ساختمانهایی که طراحی چاه آسانسور آنها بر اساس آسانسورهای کششی شده
* موتورخانه در کف ساختمان و قابلیت انتقال آن تا شعاع ۱۲ متری از چاه آسانسور
* توقف ملایمتر و هم تراز تر کابین در طبقات
* شیر سلونوئیدی در صورت قطع برق با یک باطری فعال شده و باعث پایین آمدن آسانسور در سر اولین طبقه میگردد. علاوه بر این شیرها , مکانیزمی وجود دارد که میتوان کابین را بصورت دستی از روی پاوریونیت به سمت پایین هدایت کرد